In de media

Sinds ik intensief bezig ben met het ontwikkelen van innovatieve concepten / start-ups ben ik al een aantal keer in de media geweest met de onderstaande websites. En ik heb ook nog met veel plezier aan het BNN programma Je Zal Het Maar Hebben meegedaan.

Je Zal Het Maar Hebben

krantenknipsels

In augustus 2008 werd ik gevraagd om mee te doen aan het BNN programma Je Zal Het Maar Hebben (JZHMH) met Valerio als presentator. De redactie van het programma kwam namelijk op mijn site ErwininBerlin.nl terecht en vonden mij wel een geschikte kandidaat. Na niet lang na te denken besloot ik om mee te doen aan het programma omdat ik aan andere mensen wilde laten zien wat voor afwijking ik heb en te laten zien dat je er mee kunt leven.

Om het programma bij het grote publiek onder de aandacht te brengen zond BNN een persbericht uit naar alle TV gidsen, kranten en TV programma’s dat Valerio Zeno JZHMH zou gaan presenteren. Bij vele berichten en TV fragmenten werd mijn foto en fragment uit de uitzending samen met Valerio gebruikt omdat ik het spits afbeet in de eerste uitzending op 17 maart 2009.

WiFi Campings

WiFi Campings is een website dat ontstaan is uit een idee vlak voor de zomer van 2006. Het idee werd meteen uitgewerkt. Na veel geresearch op het internet werden er meer dan 50 campings, vakantieparken gevonden die draadloos internet aanboden aan hun gasten. Genoeg om een website er voor op te starten. Met succes, uit eindelijk na een aantal dagen researchen telde de site 100 campings.

Op 4 juli 2006 kwam WiFi Campings enorm veel in de media aandacht van grote websites en kranten als o.a. Nu.nl, de Telegraaf, Spits en NRC Next. Het persbericht had zelfs de kleinste weblogs bereikt. En de bezoekers aantallen vlogen omhoog. Niet alleen de bezoekers aantallen, maar ook vele aanmeldingen van campings die nog niet op website te vinden waren werden met grote hoeveelheden ingezonden.

Nog steeds wordt er aan WiFi Campings aandacht besteed. In 2007 werd er in het nummer van Kampeer & Caravan Kampioen aandacht besteed aan het draadloos internetten op de camping. Ook in het AD Weekend werd er vorig jaar aandacht besteed aan WiFi Campings.

Momenteel zijn er ruim 500 Nederlandse campings bekend bij WiFi Campings die draadloos internet aanbieden aan hun gasten. Sinds eind 2007 is de website ook begonnen met een uitbreiding naar buitenlandse campings die draadloos internet aanbieden aan hun gasten. Dit gaat ook de goede kant op, het aantal is in een korte tijd gestegen naar ruim 400 campings verspreid over heel Europa.

Eind juli 2008 heeft WiFi Campings een eigen beheersysteem gelanceerd waarbij campingeigenaren hun vermelding op de site kunnen optimaliseren met een omschrijving, foto’s en video’s. Door dit systeem wil de site de informatievoorziening voor de bezoekers verbeteren. Op dit moment is het systeem door ongeveer 10% van de Nederlandse campings in gebruik genomen.

OranjeBytes

Eind 2005 zette ik mijn eerste echte (commerciële) site op en met succes. OranjeBytes moest één van de bekendste oranjesites geworden van Nederland. Na een paar maanden bouwen was de site klaar om gepromoot te worden hoewel het al wel vroeg was voor het WK voetbal van 2006. In februari 2006 besteede SBS6 aandacht aan mijn oranjesite in het Oranje Journaal.

Tijdens het WK voetbal in Duitsland speelde de website in op de actualiteit. Het werd verboden om op straat gezamelijk naar het WK voetbal te kijken. Er kwam een schema op de website waar cafè -en restaurant eigenaren en sportverenigingen zich konden melden waar wel gezamelijk naar het voetbal gekeken kon worden. In een programma op Radio 1 werd hieraan ook aandacht besteed.

In 2006 was het podcasts ook iets wat op de websites niet mocht ontbreken. We maakten dan ook dagelijks het WK nieuws in audio formaat en boden het als podcast aan.

EK Hits

Rond het EK of WK voetbal maken bekende en onbekende artiesten altijd speciale EK of WK liedjes. Bij de website OranjeBytes was het onderdeel ´WK Hits´ tijdens het WK 2006 zón succes dat ik heb besloten om het onderdeel een apparte site er van te maken.

Op de website kunnen bekende en onbekende Nederlanders hun inzending uploaden. Vervolgens maken zij iedere week kans op een Magix video deluxe 2008 pakket dat wordt gesponsord door Filmpjes.nl.

In januari 2008, toen de inzendingen van start ging, besteedde de Telegraaf aandacht aan de website op hun site.

Volg Erwin op Instagram